Stejná kvalita z farmy až na talíř

Koncept výroby značkových faremních produktů začíná u dobré propagace. Je důležité vybudovat značku či známku, mít dobrou technologii (recepturu) a pak najít farmáře, který se zapojí do systému. Některé farmy v České republice se nedávno zapojily do výroby prémiového masa Qualivo.

Na otázky odpovídá: David Dvorský, manažer pro obchodní rozvoj a Jiří Aust, technický konzultant.

 Jaké jsou podle vás aktuální trendy v prvovýrobě a následně v produkci masa?

DD: Co se týká lokálního trhu, tak v posledních letech vidíme jednoznačný trend k požadavkům na dodávky lokálního masa, obzvlášť v oblasti hovězího. To samozřejmě udržuje poptávku po produkci od lokálních farmářů. Na druhou stranu existuje velice roztříštěná úroveň kvality i navzdory tomu, že vzniklo mnoho farmářských chovů. Fenoménem je a bude požadavek na zrání masa u hovězího a čisté vůně a chuti u vepřového. Z mého pohledu je trh prakticky nedotčen z pohledu dostupnosti značkových mas, tím nemyslím cenu, ale kvalitu v čase. O tom, spolu s marketingem a příběhem a jeho pravdivosti bude budoucí trh s masem.

JA: Donedávna a řekněme tradičně byla prvovýroba tím subjektem, který definoval, jaký dobytek bude ve stájích, to bylo a stále doposud je dané hlavně genetických základem, který v republice máme. Tím, spolu se standardními přístupy ke krmení, bylo dáno i to, jaké maso bude ve finále na trhu. Dnešní doba obrací trend a odběratelé, tím míním jak koncové spotřebitele, tak obchodníky, určují, jaké chovy a jaké druhy masa z pohledu funkčního i senzorického chtějí a toto má zcela zásadní vliv na prvovýrobu. Zítřek bude zásadně o kvalitě, udržitelnosti a co nejnižší úrovni používání medikací, neboť toto bude klient vyžadovat ve stejné prioritě. Například nové inciativy dánské vlády ohledně povinného snižování úrovně antibiotik ve vepřové produkci velice rychle ovlivní legislativní požadavky na management chovu, toto následně zdraží náklady na chov jako takový, tím pádem bude i cena masa vyšší. Je otázkou, jak budou reagovat spotřebitelé, ale tento trend nelze zastavit.

Představte prosím krátce filozofii výroby značkového masa Qualivo.

DD: Qualivo je značka masa, za kterou se skrývá celý životní cyklus od prvovýroby po způsob prodeje a propagace masa. Pod značkou Qualivo jsou implementovány koncepty pro hovězí, telecí a vepřové maso. Značka Qualivo byla uvedena do života panem Jürgem Hofmannem, majitelem společnosti Hofmann Nutrition AG ze Švýcarska v roce 1997 a dnes je maso pod značkou Qualivo produkováno a prodáváno ve Švýcarsku, Německu, České republice a na Slovensku. Filozofie konceptu Qualivo vychází na straně prvovýroby z nekompromisní snahy o zdraví zvířete, špičkové krmení, ekonomiku chovatele díky špičkovým výkrmovým parametrům a na straně druhé o neporovnatelnou kvalitu pro toho, kdo maso prodává do trhu. Implementace systému Qualivo znamená, že farmář a zpracovatel má zajištěn odběr zvířete a masa, neboť majitelé licence pro prodej Qualiva do trhu mu tento odběr garantují a je součástí licenčních dohod. Hlavní výhodou tohoto konceptu pro zákazníka je, že nejen maso skvěle chutná, ale jeho kvalita nekolísá.

Celý rozhovor najdete v NCh 1/2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *