Tesco přestane prodávat vejce z klecových chovů ve středoevropských obchodech do roku 2025

Welwyn Garden City, Hertfordshire – 9. srpna 2017) – Tesco PLC oznámilo ve čtvrtek, že v jeho obchodech ve Střední Evropě - v Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku - bude 100 % vajec odebíráno pouze z bezklecových chovů. Rozhodnutí následuje podobný závazek této společnosti z roku 2016, kterým se zavazuje ke stoprocentně bezklecovým vejcům ve Spojeném království. Dnešní oznámení je výsledkem rozsáhlých jednání s The Human League a s Open Cages, mezinárodními skupinami pro ochranu hospodářských zvířat, která představují Open Wing Alliance – celosvětovou koalici organizací pro ochranu zvířat zahájenou v roce 2016.

Největší obchodní řetězec ve Spojeném království rozšiřuje svůj bezklecový závazek na celou střední Evropu. Tesco je největším obchodním řetězcem ve Velké Británii, a z hlediska svého obratu je i jedním z největších řetězců na světě. Jeho nová strategie ovlivní všechna vejce ve skořápkách v evropských prodejnách, kterých je v Polsku, České republice, Maďarsku a Slovensku 1100. Tyto obchody se připojí k 3500 prodejnám, kterých se dotkne závazek firmy z roku 2016.

Evropská unie sice zakázala klece ve velkochovech v roce 2012, ale do “zdokonalených klecí”, které nahradily klece původní, je přesto namačkáno až třináct ptáků na metr čtvereční. Ve všech zemích, kterých se týká dnešní prohlášení – Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko  – je více než 80 % nosnic drženo právě ve “zdokonalených klecích“ (obohacených). Nacpaným jednu vedle druhé do krutých klecí, je těmto nosnicím dána plocha přibližně jednoho iPadu, kde mají prožít celý život.

“Politika Tesca jako jednoho z největších maloobchodních řetězců na světě, aby všechna vejce určená pro obchody ve střední Evropě pocházela pouze z bezklecových chovů, ovlivní každoročně utrpení miliónů hospodářských zvířat,” prohlásila Vicky Bondová, Managing Director UK v The Humane League.  „Naše rozhodnutí týkající se slepic z klecových chovů je v souladu s přístupem Tesco k zajištění udržitelného získávání zdrojů a zlepšování životních podmínek zvířat. Ve spolupráci s našimi dodavateli budeme spolupracovat na tom, abychom již neměli v prodeji ani jedno klecové vejce,“ uvádí Jamie Walker, produktový ředitel Tesco pro střední Evropu. Tato iniciativa je součástí snahy společnosti Tesco zajistit, aby své produkty vyráběla udržitelným a etickým způsobem a navazuje na závazek společnosti Tesco ve Velké Británii – ukončit prodej vajec z klecových chovů.

Od svého založení v roce 2005 se The Humane League věnuje zespoda organizovaným a na výsledky zaměřeným činnostem, které směřují k ukončení klecového chovu slepic v celosvětovém vaječném průmyslu. Od doby, kdy The Humane League začala pracovat ve Spojeném království v červnu 2016, tato organizace úspěšně spolupracovala s několika předními potravinářskými podniky včetně Tesco, Iceland, Morrisons, Whitbread a dalších, aby vznikly veřejné strategie, které by z dodavatelských sítí klece odstranily. The Humane League také stojí za závazkem United Egg Producers’  eliminovat redukci kuřat-samečků (“sexování”) ve Spojených státech – rozhodnutí, které každoročně předejde utrpení 260 miliónů kuřat a 960 000 slepic.  The Humane League a Open Wing Alliance, které již ovlivnily ve světě celou řadu společností, také oznámily svůj záměr přejít na zcela bezklecová vejce, a to v mnoha odvětvích výroby, včetně celosvětových strategií firem jako General Mills, Sodexo, Grupo Bimbo, InterContinental Hotels Group, Compass Group, Aldi Nord, Lidl, PepsiCo, Grupo Alsea, Unilever, Carrefour, Carnival Cruises, či Starwood Hotels.*

Komentáře ke článku 2

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *