V roce 2014 uvedla akciová společnost ADW Feed jako první v ČR na trh slamnatý TMR starter pro telata známý pod obchodní značkou Goldstart. Tímto krokem začala firma udávat zcela nový směr ve výživě mladého skotu. Portfolio produktů české společnosti, kterou založili Ing. Aleš Vala a Miroslav Anděl, se ale neustále rozrůstá. O rozvoji společnosti za posledních pět let a nových vizích jsme hovořili s manažerkou pro výzkum a vývoj Hanou Drábkovou, produktovou manažerkou Ing. Petrou Sedlákovou a ředitelem společnosti Ing. Michalem Kabelkou.
Společnost sídlí v rozsáhlém areálu bývalého ZZN v Krahulově u Třebíče, kde disponuje téměř 90tisícovou skladovací kapacitou na obiloviny. V Krahulově se vyrábí téměř 40 000 tun krmných směsí převážně pro prasata, skot, koně a drůbež. Dále pak asi 40 000 tun hydrotermicky upravených krmiv a 10 000 tun müsli směsí a TMR ročně.
Co se změnilo od poslední reportáže – je to již pět let. Našla hydrotermicky upravená vločka u výživářů v tuzemsku větší podporu?
Michal Kabelka: Určitě. Hydrotermické zpracování zrnin se stalo v republice velice známé. Za tu dobu co je vločka na našem trhu se již hodně výživářů naučilo pracovat s rozpustností hydrotermicky opracovaného zrna v čase a dokáží tedy využít potenciál takto vyrobeného krmiva. Pokud je vločka správně zařazena do krmné dávky a jsou dodrženy všechny postupy při její aplikaci, pak je téměř jisté, že vždy splní očekávání a přinese požadovanou přidanou hodnotu. Toto tvrzení je podložené dlouholetou zkušeností. U zákazníka se snažíme prvně zjistit vždy jeho potřeby a zařazení vločky těmto potřebám přizpůsobujeme, někdy se jedná o vyšší nádoj, jindy třeba o zlepšení složek mléka. Na základě vložení podkladů pro výpočet krmné dávky do výživářského programu, pracujícího v Cornellském systému doporučíme optimální množství daného druhu vločky do krmné dávky. V současné době je velmi atraktivní sójová vločka, která vyrovnává a bilancuje nedostatek proteinů i energie v objemných krmivech. Můžeme však nabídnout široké portfolio ostatních druhů jako například, ječnou, hrachovou nebo pšeničnou a kukuřičnou vločku, které navíc umíme obohatit o močovinu. Se zákazníky si vytváříme dlouhodobé vztahy založené na důvěře a toto by se nám určitě nedařilo, pokud by se nedostavil zmíněný efekt přidané hodnoty, který pro chovatele ve finále vždy znamená finanční efekt.
Celý článek najdete v NCh11/2020.