Humpolec si minulý týden prožil finále už XXXVI. ročníku Zlaté podkovy. Tento seriál soutěží (jde v nich o olympijskou „sedlovou“ disciplínu všestrannost a závody spřežení) měl premiéru v roce 1966. Teprve o 28 později byla zapsána do listiny vítězů hlavní události – nyní Zlaté podkovy AutoRacek Humpolec – první žena: K. Tumpachová s koněm Valér z TAP Radonice. O tři roky později jí následovala I. Konečná.
Konečná startující za JK Pegas Loučany triumfovala tenkrát v XXXII. pokračování Zlaté podkovy (ZP) s klisnou Flejta. Letos přesedla, Flejtu nechala do Bronzové podkovy Města Humpolec své kolegyni M. Kremlové, a ta s ní tuto soutěž vyhrála. Partnerkou Konečné se ve hře o necennější trofej stala sedmiletá Sympatika v jejímž rodokmenu najdeme krev anglického plnokrevníka především zásluhou Silvanera a Libanona. Dvojice z Loučan nezaváhala ani v drezúře, natož v následující terénní zkoušce a nic nezkazila ani v nedělním parkuru. Druhý T. Jarolím (Best Plan) a třetí P. Vereš (vítěz z roku 2000, Pamela) ztráceli po třech dnech na Konečnou víc než pět bodů a tak bylo poměrně hodně jistě rozhodnuto. Žena, která momentálně vládne mužům železnou rukou, si připsala na konto další velké vítězství.
Hatla shazoval
a proto prohrál
Po dvou dnech vedl Stříbrnou podkovu České pojištovny mistr české všestrannosti, J. Hatla (kůň Halicz ze ŠCHK Měník). Na překážkách kolbiště ovšem ztratil svou suverenitu, obdržel 10 trestných bodů za předvedené chyby a tak se propadl až na třetí místo. V závěrečné zkoušce ho totiž „přežehlil“ jak nakonec vítězný Ing. P. Sukdolák (Pilgrim, Korzár Humpolec), tak M. Mudrová (Lamenta, Cavalier Rynárec).
O Bronzové podkově už byla řeč výše, za Kremlovou (Flejta, JO Pegas Loučany) skončily další příslušnice něžnějšího pohlaví, L. Musilová (Harun 8, JK Glod Čejov) a M. Eliášová (Dorseta, JK Loštice).
Partnerskou organizací Soutěže nadějí byla akciová společnost Agrostroj Pelhřimov. Konečný oficiální výsledek mluví o stejném bodovém zisku na prvních dvou místech. P. Sůrová (Belfast, Vasury Kolesa) a slovenská Z. Tureková (Alabama) skončily shodně s 36,60 trestnými body, ale vítězkou se stala Sůrová. Proč? Protože se v terénní zkoušce, přesněji krosu, víc přiblížila k požadovanému ideálnímu času. Třetí místo patří N. Knopové (Klip, JK Amír Rudná).
Podkova putovala
od Pardubic k Tatrám
Seriál ZP odstartoval letos v pardubickém dostihovém areálu v závěru dubna a do humpoleckého finále na závodišti Dusilov se dostal přes Lány, Dvoreček, Šumperk, Loštice, Kolesa a Tatranskou Lomnici. Organizátor monstrózní akce, obecně prospěšná společnost Soutěže podkovy, odvedl ostatně jako vždy velmi dobrou práci. Tradiční nadále zůstala i spolupráce s jezdci a vozataji Slovenské republiky.
Závěrečné konstatování z Humpolce roku 2001 tedy zní – časy se sice radikálně změnily, ale kouzlo nejstarší a nejzasloužilejší sportovní události českého a slovenského venkova zůstalo nadále zachováno.
Jiří Křepelka