03.06.2025 | 12:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

České jalovice jsou vysoko v mezinárodních žebříčcích

V horních patrech evropských žebříčků jalovic podle americké organizace CDCB (Council on Dairy Cattle Breeding) stále přibývají zvířata z České republiky.  A to při třídění podle libovolného indexu.

Jalovice jsou vždy rozděleny podle věku – do věku devět měsíců a ve druhé skupině jsou jalovice starší, se kterými se počítá pro brzký embryotransfer.

Při základním třídění podle GTPI a $NM je zastoupení českých jalovic v celoevropském měřítku opravdu udivující – celkově v TOP 50 v uvedených skupinách nalezneme 44 zvířat.

Tab. – Zastoupení jalovic české provenience mezi nejlepší padesátkou (duben 2025)

Stáří do 9 měsícůStáří nad 9 měsíců
Podle TPI124
Podle $NM919
  • V kategorii jalovic podle gTPI nad 9 měsíců máme dokonce českou jalovici na pozici nejvyšší. Je to Sloupnice SARA 6528 ET (gTPI + 3439).
  • Česká jalovice Chorusic Dominance Daviska 94 (gTPI + 3 385) zase vévodí žebříčku jalovic do 9 měsíců podle $NM.

NM$ = Syntetický index zaměřený primárně na ekonomiku produkce, predikuje předpokládanou hodnotu v USD, kterou dojnice přinese navíc za dobu svého života. Dominantně klade důraz v první řadě na produkci, dále zdraví a reprodukci, až poté na typ.

TPI = Syntetický index americké holštýnské asociace, který neklade tak výrazný důraz na produkci, ale vyvažuje význam produkce, zdraví a reprodukce, typu a fitness.

Ing. Magdalena Zajíčková

Inplem, s. r. o.

Kontakt: zajickova@inplem.cz

Více najdete v Našem chovu 6/2025.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.