Produkci českých potravin stojí za to podporovat. Mnoho spotřebitelů hledí při nákupu hlavně na cenu, což není vzhledem k podpoře české zemědělské prvovýroby optimální. Přesvědčit nakupující, aby si koupili národní produkt, byť za vyšší cenu, není ale jednoduché.
Spotřebu českých potravin podporuje i královéhradecká firma Chovservis, a. s., která vznikla v roce 1992. V současnosti má základní kapitál ve výši 66 milionů korun a vlastní kapitál činí přibližně 95 milionů korun. Společnost vlastní z více než ze 70 % zemědělská prvovýroba. Zbývající akcie patří drobným akcionářům. Společnost zaměstnává 200 lidí, převážně vysokoškolského a středoškolského vzdělání. Roční obrat v roce 2006 přesáhl 500 milionů korun, v roce 2007 to bylo již 550 milionů korun.
Okruh činnosti
Představenstvo má pět členů a je složené pouze ze zástupců zemědělské prvovýroby. V tříčlenné dozorčí radě je kromě dvou zástupců zemědělců i jeden zástupce zaměstnanců Chovservisu, a. s.
Společnost Chovservis nabízí podle její ředitelky Ing. Petry Škopové komplexní služby chovatelům hospodářských zvířat: „Jde například o produkci inseminačních dávek kanců, inseminaci skotu, kontrolu užitkovosti skotu a prasat, jateční činnost, výrobu masných specialit pod značkou Toro Hlavečník, nabídku chovatelských potřeb pod značkou Profarm, obchod se zvířaty, sonografické vyšetření a další doplňkové služby,“ konstatuje ředitelka.
Společnost garantuje vysokou kvalitu nabízených služeb, což dokládají certifikáty ISO 9001 a ISO 14001, samozřejmostí je dodržování normy HACCP v masokombinátu Toro Hlavečník.
Zaměření na prodej
Další aktivitou firmy je provozování nedávno otevřeného obchodu s českými potravinami RegioPro v Hradci Králové. V jeho nabídce najdeme například masné výrobky, lahůdky, alkoholické i nealkoholické nápoje, med, mléčné výrobky nebo sezónní ovoce a zeleninu. Podle informací ředitelky Chovservisu Ing. Škopové plánuje firma do budoucnosti prodejny také v Praze a krajských městech.
Chovatelské potřeby se značkou Profarm jsou na trhu už sedm let. Devadesát procent jejich obratu tvoří výrobky dovážené jednotlivým kupujícím přímo na farmu. „Dnes tato divize dosahuje obratu mezi 25 a 27 miliony korun ročně. Máme centrální distribuční sklady a také menší sklady na jednotlivých střediscích. Novinkou je otevření centrálního skladu i pro prodej jednotlivým zájemcům,“ dodala Ing. Škopová.