30.11.2001 | 10:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Od indiga po vitamíny

Společnost BASF má historii sahající až do 19. století. Byla založená v roce 1865 a jako její první výrobek se objevilo na trhu barvivo na džíny - indigo.
Na semináři, který se konal v listopadu v českém sídle firmy v Praze, její minulý a současný vývoj představil jednatel BASF spol. s r. o. v ČR Georg Scalé. Nyní pro firmu pracuje na celém světě 100 000 zaměstnanců, roční obrat dosahuje téměř 40 miliard euro. V českém zastoupení je 65 zaměstnanců a roční obrat se pohybuje kolem 200 miliónů euro.

) Podle Georga Scalého o důrazu na inovace svědčí fakt, že 20 % produktů, které firma nabízí, bylo uvedeno na trh během posledních pěti let. Společnost investuje do vývoje a výzkumu – na 8000 pracovníků, z toho 6000 v německém mateřském sídle Ludwigshafenu, v této oblasti vynakládá ročně 1,5 miliardy euro. Z toho největší díl (54 %) připadá na vývoj produktů určených pro zdraví a výživu. Oblastí výzkumu, která se ocitla aktuálně na výslunní zájmu, jsou rostlinné biotechnologie.
Zajímavý je vývoj zaměření produkce – některé aktivity opouštějí, v jiných oblastech se naopak firma angažuje. Přibližně před pěti lety tak došlo k oddělení části audio a video, před 18 měsíci prodali skupinu Pharma, americké firmě Abbott Laboratories. Pokud jde o aktivity, týkající se rozvoje, jsou zaměřené především na tzv. „Verbund“. Tento výraz je používán pro seskupení provozů, které vychází z původní produkce a kdy nejen veškeré hlavní, ale i vedlejší produkty jsou zpracovávány v návazných technologiích.
Podle dalšího z přednášejících Jürgena von Brockhausena očekává firmu nejrychlejší rozvoj v oblasti Asie, kde meziroční nárůst obratu dosáhl 30 % a měl by tvořit 20% podíl na celkovém obratu. „Z toho 70 % by mělo pocházet z lokální produkce“, tvrdil Georg Scalé. Nejvyšší zisk přináší segment zpracování ropy a plynu. Nově investují do rozšíření výrobní kapacity vitamínu E a B2. V Koreji bude tzv. na zelené louce vybudována továrna na jeho výrobu investicí 600 miliónů euro. Cílem je podle von Brockhausena stát se preferovanou firmou působící v komplexu výroby potravin.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down