30.04.2018 | 05:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Třídičky s vyšším stupněm automatizace a robotizace

Společnost Easy, spol. s r. o., Evropské Agro Systémy Praha je na domácím trhu výhradním dodavatelem technologií pro producenty konzumních vajec. A to jak obohacených klecových systémů a voliér od firmy Tecno, tak plně automatizovaných a robotizovaných třídiček nizozemské značky Moba.

V letošním roce uvedená pražská firma zastupující světové značky technologií pro drůbežáře oslavuje pětadvacet let činnosti na trhu.
„Když se ohlédneme za výsledky naší práce, tak celé čtvrtstoletí je lemováno hezkou řádkou projektů. Od počátku našeho působení bylo záměrem společnosti přinášet našim drůbežářům to nejlepší, co je ve světě vyzkoušené, co pomáhá výrobcům vajec prosadit se a udržet na trhu, případně získat náskok před ostatními,“ uvedla ředitelka společnosti Ing. Olga Šroglová.
Pokud se jedná o třídicí systémy, v současné době producenti vajec mají zájem o vyšší stupeň automatizace a robotizace procesů, který představuje nejvyšší standard technologické hygieny a umožňuje distribuci vajec na pulty prodejen bez zásahu lidské ruky.
„Netříděná vejce z palety ukládá do třídičky robot. Na jejím počátku se prohlíží vejce zvenčí, respektive se hlídá poškozenost a znečištění skořápky. Prosvícením vejce se zkontroluje vaječný obsah, přičemž se ohlídá, že je vejce čerstvé a neobsahuje krevní skvrny. Zmiňovaná technologie třídění navíc umožňuje také tzv. ÚV dezinfekci vajec, kterou se spolehlivě potlačí bakterie přítomné na skořápce. Moderní třídičky umí vejce individuálně rozlišit, což se využívá jak při kombinaci vajec o stejné hmotnosti do spotřebitelské krabičky, tak dovoluje i tzv. rodinné balení obsahující například dvě velká vejce – L pro tatínka, dvě středně velká – M pro maminku a stejný počet malých vajec – S pro děti. Také ve finále vejci naplněné krabičky pokračují na palety do distribučního skladu pod dohledem robota. Pokud bych měla situaci na trhu s konzumními vejci uzavřít, narůstá i počet menších chovatelů, kteří mají zájem o zviditelnění své výroby. Zajímají se o možnost dodatečného značení vajec nějakým „brandingem“, aby na trhu neztratili svou identitu. Není to žádná novinka, na západě to běžně funguje,“ prozradila na závěr ředitelka společnosti Easy, spol. s r. o., Evropské Agro Systémy Praha Ing. Šroglová.*

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down