Drůbeží maso musí překlenout propast nedůvěry u generace Z

 Vzhledem k tomu, že se obchodníci s drůbeží potýkají s protiklady generace Z "řekni a jez", bylo by moudré, kdyby se při interakci s demografickou skupinou zaměřili na autenticitu a transparentnost. Drůbežářský průmysl čelí výzvám i příležitostem, pokud jde o získání spotřebitelů generace Z, kvůli nedůvěře demografické skupiny v potravinářský průmysl. Bude kuřecí maso i za deset let uspokojovat potřeby spotřebitelů?

O situaci spotřebitelů generace Z  hovořila Michele Murrayová, výkonná viceprezidentka společnosti Ketchum. Murrayová přednesla svou prezentaci na Chicken Marketing Summitu 2024 pod názvem „Seznamte se se svým budoucím spotřebitelem: Komunikační důsledky pro vaše podnikání“, která byla založena na průzkumu společnosti Ketchum Analytics mezi spotřebiteli generace Z. (Také známá jako generace M, internetová generace, děti nového tisíciletí či zoomeři) je společný název pro skupinu lidí narozených od poloviny 90. let 20. století do roku 2010. Je známá životem online, s okamžitým sdílením myšlenek a poznatků na různá témata, pomocí různých médií a produktů. Je vysoce propojená, takže mnozí z této generace po celý život využívají komunikační a mediální technologie.) „Sedmdesát tři procent generace Z nevěří, že potravinářské společnosti jsou pro ně. Ve skutečnosti si myslí, že jsou chamtiví a starají se jen o zisk," řekla. Tato skepse se šíří nejen vůči potravinářským společnostem, ale i k velkým podnikům, značkám atd. To přispívá k tomu, co Murrayová nazvala „propastí mezi deklarovanými hodnotami generace Z a jejím skutečným nákupním chováním.“ „Říkají, že jim na těchto věcech záleží, ale přesto se stravují jiným způsobem,“ řekla. Například zatímco 75 % generace Z tvrdí, že je důležité podporovat dobré životní podmínky zvířat, pouze jednoho z 20 to přimělo změnit své chování. „Stejně jako ostatní generace, i generace Z se rozhoduje o tom, co si vybírají na základě chuti, bezpečnosti potravin, kvality, ceny a výživy,“ uzavřela Murrayová. Na rozdíl od předchozích generací však generace Z zažívá značný stres spojený s výběrem potravin, přičemž tlak přichází z různých zdrojů, jako jsou jejich rodiče a influenceři, které sledují na sociálních sítích. „Šedesát jedna procent generace Z říká, že se potýkají s něčím, co souvisí s duševním zdravím,“ řekla Murrayová. Rozšířil se na jejich vztah k jídlu, tj. 60 % generace Z uvádí, že se cítí odsuzováni ohledně rozhodování o jídle.

Marketingové strategie pro drůbež

Pomineme-li skepsi k potravinářskému průmyslu, kuřecí má u spotřebitelů generace Z jedinečné postavení. „Patnáct procent příslušníků generace Z řeklo: „Nemůžu žít bez kuřecího“. Existuje však také významná skupina, která je méně nadšená. „Sedmnáct procent řeklo: „Můžu si to vzít, nebo to nechat být,“ a 11 procent: „Sním to, pokud k tomu budu nucen, pokud nebude jiná možnost.“ Murrayová navrhla, aby se marketéři značek zaměřili na „pohyblivý střed“ tím, že využijí „ducha doby“, aby zaujali spotřebitele generace Z. Virální trendy v jídle a otevřenost demografických skupin zkoušet různé kuchyně dávají kuřecímu masu výhodu jako jídlu „s čistým štítem“.

Příležitosti pro kuřata

Murrayová vidí významný potenciál drůbežářského průmyslu, jak se spojit se spotřebiteli generace Z tím, že zdůrazňuje důležitost vytváření radostných a dostupných zážitků. „Vidíme příležitost k růstu spokojenosti, příležitost ukázat se jako hráč, který může pomoci vytvořit zážitek, který spotřebitelé hledají. Radost, která je dostupná," řekla. Pochopením jedinečných perspektiv generace Z, řešením jejích obav a setkáním s nimi na jejich preferovaných platformách může drůbežářský průmysl vybudovat důvěru a loajalitu. Klíč spočívá v autenticitě, transparentnosti a vytváření poutavých zážitků, které rezonují s hodnotami a touhami generace Z.

Bude kuřecí uspokojovat potřeby spotřebitelů i v roce 2035?

Generace Z oceňuje pohodlí, zdraví a udržitelnost. Podle výzkumu, který byl představen na summitu Chicken Marketing Summit 2024, bude v nadcházejícím desetiletí prioritou rychlá, snadná příprava, jednorázové balení a další úspora času pro generaci Z a mladší mileniály, kteří kupují čerstvé kuře. Více než dvě třetiny (71 %) dotázaných spotřebitelů uvedly, že nyní stráví přípravou typického večerního jídla více než 30 minut. Generace Z stráví nejvíce času přípravou večeře, přičemž téměř třetina z nich stráví u typického večerního jídla hodinu nebo déle. Šedesát sedm procent generace Z tvrdí, že rychlá příprava bude za pět let prioritou. „Kromě rychlosti naznačuje generace Z budoucí potřebu pokročilé přípravy jídla, globálních chutí a minimálního úklidu,“ říká Joyce Neth, z WATT Global Media. „Balíčky s jídlem, obaly, které nenadělají žádný nepořádek, a etikety s informacemi o výživné hodnotě jsou obzvláště přitažlivé. National Chicken Council (NCC) a WATT Global Media představily výsledky studie, která se zaměřila na současné a očekávané spotřebitelské chování v USA, konkrétně s cílem lépe porozumět spotřebiteli v roce 2035 s ohledem na konzumaci čerstvého kuřecího masa a dalších bílkovin. Společnost Circana poskytla podpůrné údaje ze svých maloobchodních databází. Výsledky porovnávaly generace ve věku 18–67 let a naznačily několik příležitostí, jak si kuřata mohou udržet spokojenost zákazníků až do roku 2035. Studii zadala společnost NCC a provedla ji online společnost Circana od 28. června do 5. července 2024 mezi 620 dospělými Američany. Finanční prostředky poskytly společnosti Elanco Animal Health, Evonik Animal Nutrition, NCC a WATT Global Media. Na základě výsledků výzkumu byla účastníkům doporučena následující témata: usnadnit spotřebitelům rychlý výběr, nákup a přípravu kuřecích jídel, posílit zavedené výhody kuřecího masa, protože spotřebitelé jsou rezistentní vůči rostlinným a laboratorně pěstovaným alternativám masa, nabídnout transparentnost udržitelných souvisejících se sociálními otázkami a životním prostředím. Pohodlí je pro mladší generace zásadní při výběru, nákupu a přípravě čerstvého masa. On-line kanály budou i nadále ovlivňovat nákup čerstvého masa. Téměř polovina (45 %) všech respondentů uvedla, že v posledních šesti měsících nakupovala čerstvé masné výrobky online. Toto chování bylo častější u mladších generací, u více než polovina generace Z a mileniálů ve srovnání s 25 % mladších boomerů. Téměř dvě třetiny (63 %) těch, kteří nenakupují online, uvedly, že bezpečnost výrobků, chlazení a bezpečnost během dodávky by je vedla k nákupu. Téměř polovina z nich uvedla jako motivaci doručení zdarma nebo levně.

Umělá inteligence hraje stále větší roli

Třetina konzumentů čerstvých kuřat nyní používá nástroje umělé inteligence. „Není překvapením, že je nejvyšší mezi generací Z,“ řekl Erkin Peskoz ze společnosti Circana. „Tato generace digitálních spotřebitelů dělá všechno na svých telefonech. Hlasem aktivovaní asistenti jim mohou říct, co mají uvařit a kde to mají koupit.“ Více než polovina (52 %) generace Z uvedla, že používá umělou inteligenci pro informace o nákupu potravin, ve srovnání s 35 % příslušníků generace X a 12 % příslušníků generace mladších z generace boomerů. Peksoz připomněl, že chytré telefony byly bodem změn v chování spotřebitelů: „ Z nakupování on-line se za méně než deset let stalo nakupováním přímo z mobilních telefonů.“ Kromě pohodlí je pro generace, které budou v roce 2035 utrácet nejvíce, důležité také zdraví a welfare a udržitelnost. Procento kupujících kuřecí maso, kteří si v posledních šesti měsících zakoupili rostlinné alternativy masa, se zvýšilo na 34 % ve srovnání s 10 % v roce 2019, 60 % těch, kteří si ho nekoupili, tvrdí, že v příštích šesti měsících ho kupovat nebudou.

Kuřecí nebo rostlinné alternativy

Zatímco mladší konzumenti kuřat jsou otevřeni nákupu rostlinných alternativ, pokud si mohou být jisti chutí, dostupností a nízkou cenou ve srovnání s čerstvým masem, mezi všemi generacemi existuje větší odpor vůči laboratorně pěstovanému masu. Polovina (50 %) všech kupujících kuřecího masa říká, že určitě nebo pravděpodobně nebude kupovat laboratorně vypěstované alternativy masa. U generace Z pouze 28 % uvedlo, že rozhodně/pravděpodobně bude kupovat laboratorně vypěstované maso. Motivace jsou stejné jako u rostlinného původu, tedy nižší cena a lepší chuť než u běžných čerstvých masných výrobků a širší dostupnost v obchodech.

Chutě budoucnosti

Do roku 2035 se má generace Z stát dominantní silou na spotřebitelském trhu, zejména v potravinářském průmyslu. Tato technicky zdatná generace, která dbá na své zdraví, bude do značné míry diktovat standardy a trendy pro to, jak se kuřata chovají, zpracovávají a uvádějí na trh. Generace Z vyniká svou digitální schopností a silnými hodnotami týkajícími se udržitelnosti a etické spotřeby. Protože vyrostli s okamžitým přístupem k informacím, umí přijímat informovaná rozhodnutí a při svých nákupních rozhodnutích upřednostňují transparentnost, autenticitu a společenskou odpovědnost.

Udržitelnost, welfare a zdraví

Jednou z klíčových priorit pro tuto generaci je udržitelnost. Jsou si velmi dobře vědomi dopadů výroby potravin na životní prostředí a upřednostňují produkty, které jsou získávány zodpovědně. Pro producenty kuřat to znamená přijetí ekologických postupů, využívání obnovitelné energie a minimalizace spotřeby vody. Kromě toho bude pravděpodobně vyšší poptávka po ekologickém zemědělství a živočišné výrobě, která klade důraz na dobré životní podmínky zvířat. Při rozhodování o nákupu hrají významnou roli také zdravotní aspekty. Generace Z hledá produkty, které jsou nejen výživné, ale také bez škodlivých přísad. Zásadní je jasné označení výrobku indikující nepřítomnost hormonů a antibiotik. Tato generace si navíc cení transparentnosti v celém dodavatelském řetězci a technologie, jako je blockchain, mohou dodat sledovatelnost, kterou hledají, což jim umožní přesně vědět, odkud jejich potraviny pocházejí a jak jsou zpracovávány. Tradiční metody reklamy jsou u této skupiny, která dává přednost digitalizaci, méně účinné. Využití  oficiálních médií pro marketing umožňuje přímé zapojení spotřebitelů, sdílení příběhů

Změna produkce nutná

Aby bylo možné do roku 2035 úspěšně uspokojit generaci Z, musí drůbežářský průmysl začít se strategickými změnami již nyní. To znamená investice do technologií, které zvyšují udržitelnost, zdravotní standardy a transparentnost, obnovitelné zdroje energie, pokročilé techniky zpracování a blockchain pro sledovatelnost dodavatelského řetězce. Vzhledem k tomu, že generace Z se stává primárními odběrateli bílkovin, její vliv povede k významným změnám v produkci kuřecího masa. Budoucnost je jasná pro připravené a ty, kteří se chopí příležitosti. Jste připraveni se přizpůsobit?*

WATTPoultry.com

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down