Politika EU zaměřená na propagaci zemědělsko-potravinářských výrobků byla v souladu s jejími cíli. Zvýšila konkurenceschopnost odvětví a zvýšila povědomí o vysokých standardech produktů EU, zejména na trzích třetích zemí. Zprávu nedávno publikovala Evropská komise.
V roce 2021 provedla Komise přezkoumání této politiky, aby zohlednila nové priority EU, jako je např. evropská zelená dohoda. Zpráva poskytuje Evropskému parlamentu a Radě přehled o tom, jak byla politika v oblasti zemědělsko-potravinářských výrobků prováděna od reformy v roce 2014, a obsahuje doporučení, která budou podkladem pro přezkum do roku 2021.
Zpráva ukazuje, že v letech 2016 až 2019 bylo spolufinancováno ze strany Komise uděleno celkem 279 propagačních programů. Z toho 112 propagačních programů se zaměřilo na vnitřní trh, zatímco 167 programů pomohlo producentům v EU získat přístup na nové trhy mimo EU a zvýšilo povědomí o kvalitativních prvcích zemědělsko-potravinářských výrobků EU.
Velmi vysoký počet návrhů předložených během tohoto období potvrzuje trvalý zájem agropotravinářského odvětví EU o tuto politiku a silnou poptávku po možnostech spolufinancování, které mohou maximalizovat dopad propagačních kampaní EU doma i v zahraničí. Požadované finanční prostředky každý rok z velké části překračovaly dostupný rozpočet, což vedlo k silné konkurenci mezi návrhy.
Zdroj: ec.europa.eu*