16.10.2009 | 01:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Invence a kvalita

(jed) – Likvidační ceny mléka způsobují problémy nejen jeho producentům, ale i dodavatelům souvisejících technologií. Je proto logické, že firmy hledají další možnosti odbytu, aby nepříznivý vývoj překlenuly. Jednou z nich je i společnost Cernin, s. r. o., která svůj výrobní program prioritně zaměřený na krmné vozy v loňském roce rozšířila o pojízdné provozní nádrže pro motorovou naftu. Právě neveřejné čerpací stanice firma z moravskoslezského kraje představila na 36. ročníku Země živitelka jako novinku.

„Takzvanými neveřejnými čerpacími stanicemi pro vlastní potřebu s kapacitou od pěti do patnácti tisíc litrů uživatelé řeší otázku doplňování pohonných hmot v terénu. Toto zařízení má certifikát německé zkušebny TÜV se všemi protokoly a prohlášení o shodě, které jsou platné pro celou Evropskou unii. Jde o návěsné vozidlo a není nutné vést územní řízení, ani žádat zvláštní povolení. Úplnou novinkou jsou návěsy, nebo tažené nádrže do rychlosti 80 km/hod.
Je možné dodat i nádrž bez dopravní způsobilosti jako neveřejnou čerpací stanici.
Pro posouzení efektivnosti je možné ještě uvést, že nákupní cena nafty při stáčení je v průměru asi o dvě koruny nižší. Při minimálním čerpání tří tisíc litrů nafty měsíčně lze provozem stanice vydělat na leasingové splátky, což je v době současné krize rozhodně zajímavá záležitost,“ uvedl majitel společnosti Ing. Jiří Černín.
Krmné vozy zmiňované firmy si zákazníci oblíbili pro jejich spolehlivost, dokonalou přípravu směsné krmné dávky a dlouhou životnost, podpořenou rychlým servisem.
Masivní a odolná konstrukce vozů je jen z velmi kvalitních materiálů, včetně nerezových ocelí. Poptávka po těchto krmných vozech na jejichž konstrukci nenajdete žádné plasty potvrzuje nejen vysokou kvalitu, ale i pochopení výrobce pro požadavky a problémy chovatelů. V řadě případů se vozy upravují podle konkrétních podmínek a rozšiřují se jejich funkce, například o možnost zastýlání až do vzdálenosti 20 m a vlastního nakládání.
V nabídce firmy jsou jak krmné vozy v nejjednodušším provedení, tedy bez váhy a dopravníku, tak v plné výbavě s vyskladňovacím dopravníkem z nerezové oceli a palubní hydraulikou, včetně hydraulického ovládání protinožů a elektronického ovládání všech funkcí. Vyrábějí se ve velikostech od 4 do 30 kubických metrů zpracované krmné směsi.
„Míchání směsné krmné dávky trvá velmi krátkou dobu a komponenty krmné směsi, včetně sena a senáže si podrží všechny své přirozené vlastnosti, protože nejsou mačkány, nesprávně zpracovávány ani ohřívány. Takto vzniklá směs, která je nakypřená a rovnoměrně rozdělená má také zachovanou strukturotvornou vlákninu. Jednošnekové verze vozů se vyrábějí do velikosti 18 m3 , od 12 m3 pak dodáváme vozy ve dvoušnekovém provedení. Míchací vana umožňuje snadné nakládání i velkého množství krmné směsi, aniž by musela být předem upravována. Vertikálně uspořádaný šnek pro míchání krmiva všeho druhu je opatřen speciálními šavlovitými noži, které zajišťují dokonalé pořezání míchaných komponentů.
Dobré vlastnosti těchto strojů jsou využívány také ve čtyřech bioplynových stanicích, kde připravují směs pro vyvíječe plynu,“ pokračoval majitel společnosti.
Kromě montáže hydraulické ruky firma přišla vloni na trh s revoluční novinkou v podání krmných vozů s vlastním nakládáním frézou, kterých je v provozu již sedm. V současné době přichází firma na trh s dalším novým výrobkem. „Zkušenosti s mícháním a řezáním nás přivedly k navržení stroje pro zpracování biologicky rozložitelného odpadu. Sloučení řezání s mícháním spolu s možností plnění do vaků zajímá hlavně kompostárny a skládky, které si sami mohou velmi efektivně vyrábět tzv. rekultivační kompost formou řízeného kompostování. Novost řešení spočívá ve spojení řezání a míchání se současným plněním do provzdušňovaných vaků jedním zařízením. Pokud není k dispozici vhodný energetický prostředek, může být stroj vybaven vlastním naftovým pohonem s pohybem na gumových pásech. Přes malé rozměry dokáže stroj zpracovat až sto tun hmoty za směnu. Možnost rychlé přepravy na valníku spolu s velkým výkonem stroje umožňuje jeho operativní využívání více podniky, nebo obcemi,“ doplnil na závěr Ing. Černín.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down