07.01.2020 | 02:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Ne všichni spotřebitelé spojují spotřebu masa se změnou klimatu

Spotřebitelé trvale hodnotí udržitelnost jako nejvyšší prioritu při rozhodování o nákupu potravin. Podle nové zprávy Centra pro potravinovou integritu (CFI) však neexistuje důkaz, že by spotřebitelé spojovali spotřebu živočišných bílkovin se změnou klimatu. Sladkosti a konzumace alkoholu hrají však při určování uhlíkové stopy větší roli.

Podle zprávy roste zájem o emise skleníkových plynů ze živočišné výroby a její vliv na změnu klimatu. CFI shromažďovalo údaje o konverzacích o klimatické změně pomocí inovativního výzkumného nástroje, digitální etnografie, který analyzuje online konverzace napříč platformami sociálních médií v reálném čase.

Udržitelnost je pro spotřebitele hlavním tématem – zejména pro mladší spotřebitele, kteří opakovaně uvádějí, že by dali přednost produktu, který by byl zelený. V důsledku toho se stal populárním termín flexitarián – skupina spotřebitelů, kteří snižují spotřebu masa, ale zcela nevylučují jeho spotřebu. Flexitariánství je jedním z druhů polovegetariánství. Konzumují spíše maso zvířat chovaných na ekofarmách či ulovených volně žijících zvířat. V nedávném průzkumu uvedla čtvrtina amerických spotřebitelů, že plánuje snížit spotřebu masa, přičemž jako důvod označila jeho dopad na životní prostředí. Ve skutečnosti domácnosti s vysokou uhlíkovou stopou častěji konzumovaly sladkosti, alkohol a jídlo z restaurací než maso, jak odhalila nová studie zveřejněná v časopise One Earth. Výzkum, který analyzoval uhlíkové stopy více než 60 000 domácností v Japonsku, zjistil, že spotřeba masa vysvětlila méně než 10 % pozorovaných rozdílů v uhlíkových stopách.

Zaměření spotřebitelských rozhovorů na sociálních sítích o změně klimatu se během příštích dvou let změní. V současné době se většina online rozhovorů zaměřuje na to, zda je změna klimatu vůbec způsobena člověkem. Podle zprávy se 52,2 milionu lidí online účastní rozhovorů o změně klimatu. V současné době se méně než polovina zaměřuje na příčiny a řešení. Přestože se očekává, že debata o změně klimatu poroste v příštích dvou letech pouze o 3,6 %, předpokládá se, že konverzace o příčinách a řešeních vzroste o 260 % a 202 %.

„Zjištění nejsou překvapující, vzhledem k rychle rostoucímu zájmu o udržitelnost,“ uvedl v tiskové zprávě výkonný ředitel CFI Terry Fleck. „Zájemci o příčiny a řešení chtějí dosáhnout změny tím, že přijmou opatření na osobní úrovni. Také se bojí dělat neinformovaná rozhodnutí, chtějí chránit americký způsob života a hledat řešení ve vědě a inovacích.“

Zdroj: www.wattagnet.com, Elizabeth Doughman, 3. ledna 2020

Bezmasé předáváním Zlatých globů? Děláte si legraci?

Ceremoniál Zlaté glóby představil veganské občerstvení a organizátoři říkali, že takové menu upozorní na klimatickou změnu. Jiné možné příčiny změny klimatu však byly však ignorovány.

Autor článku si nemohl vzpomenout, že by se díval na slavnostní předávání cen Zlatých glóbů, ale určitě si ho měl letos naladit. Není zvědavý na spoustu bohatých hollywoodských typů, kteří žijí vysoce komerčně, na sobě směšně drahé oblečení, které pravděpodobně už nikdy znovu nosit nebudou. Proto považuje zprávy obklopující slavnostní předávání cen za nesmyslné a do velké míry pokrytecké. Bylo oznámeno, že slavnostní jídlo bylo přísně veganské. Prezident hollywoodské zahraniční tiskové asociace (HFPA), která je hostitelem ceremoniálu, řekl: „Pokud existuje způsob, jak můžeme zachránit planetu, možná můžeme pomocí předávání Golden Globes vyslat signál a upozornit na problém změny klimatu. Jídlo, které jíme, způsob, jakým ho získáváme, jakým s nimi nakládáme, je jedním z hlavních příspěvků ke klimatické krizi. “

Členové Severoamerického masného institutu (NAMI) vyzvali prostřednictvím Twitteru HFPA k zamyšlení. „Je jisté, že všechny hvězdy přijedou před červený koberec automobilem,“ tweetoval NAMI. „Vědí, že když budou vegany po dobu dvou let, pouze sníží uhlíkovou stopu o 1,6 tuny CO2, což je ekvivalent jednoho transatlantického letu? Kolik soukromých letadel letí na Zlaté globy?“

Ale bohužel celebrity si budou pravděpodobně myslet, že to, co  dělají, je ušlechtilé, zatímco ignorují absurditu toho všeho. Koneckonců je snazší ukazovat prstem, než si přiznat, že jste součástí problému. Doufejme, že organizátoři Zlatých globů si po zpětné vazbě začnou uvědomovat, že živočišná výroba je jen velmi malou částí problému.*

Zdroj: www.wattagnet.com, Roy Graber, leden 2020

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down