Z důvodu pandemie covid-19 byl mezinárodní veletrh EuroTier v únoru 2021 kompletně digitální. Co to znamenalo pro vystavovatele a návštěvníky? Organizátor německá zemědělská společnost (DLG) se ohlíží. Jaké budou příští ročníky? To vysvětlila manažerka projektu DLG Ines Rathkeová.
Jaký měl digitální EuroTier úspěch?
„Byla to první událost svého druhu! Očekávání úspěchu často znamenají, že máme nějakou zkušenost z minulosti. Ale odstartovali jsme něco úplně nového a jsme s debutem velmi spokojeni. Událost tohoto měřítka – s 1200 vystavovatelů a 300 profesionálních akcí, 41 000 návštěvníků předčil naše očekávání.“
Kdy DLG vážně uvažovala, že půjde o plně digitální akci?
„Digitální události nejsou pro DLG nic nového. Náš Young DLG Klub je síť pro mladé farmáře a studenty v Německu, které už nabízelo on line webináře. V roce 2020 jsme rozšířili naše online akce na tři online události za měsíc pro farmáře a experty, celkem přes 30 online specifických událostí mezinárodních témat. Náš náhradní plán pro EuroTier Digital byl myšlen vážně, když my jsme museli odvolat veletrh v Hannoveru v listopadu 2020.“
Kde jste hledali inspiraci pro takovou platformu?
„Analyzovali jsme přístupy různých druhů průmyslu a nabídli hodnotu pro budoucnost.“
Jaké bylo očekávání s ohledem na návštěvníky a vystavovatele?
"Bylo to úplně nové pojetí. Nikdy dříve nevytvořil v zemědělství událost této velikosti online, proto bylo obtížné dobře vše odhadnout. Ale realitou byl velký zájem jak vystavovatelů, tak návštěvníků, takže událost měla silnou podporu už předtím, než vznikla.“
Jak to bylo s inovacemi?
"Kvůli pandemii jsme měli méně registrací pro inovační cenu, a někteří vystavovatelé, zejména v oblasti chovu prasat stále zvažovali účast na výstavě. To znamenalo, že některé společnosti zmeškaly termín pro registraci svých inovací. Poté co termín uplynul, množství společností v oblasti chovu prasat se rozhodlo rezervovat místo na EuroTier Digital. To znamená, tam je mnoho zajímavých řešení v tomto oboru, ale nepřihlásily se.“
Které prvky digitální platformy byste organizovali jinak, pokud byste to museli udělat znovu?
„Žádný projekt není dokonalý a nikdy nebude. Platforma by měla být k dispozici na na všech zařízeních.“
Jak dlouhou dobu bylo z 41 000 návštěvníků na platformě?
„Průměrně to bylo 5,19 hodiny za den! Pro návštěvníky je běžné, že stráví celý den na výstavišti. Digitálně je velmi odlišné, snadno jste vyrušeni, musíte udělat něco naléhavého… Farmáři se také nemohou připojovat po celé dny k online události. Nicméně jsme velmi spokojeni s dosaženým výsledkem. Věřím lidé potřebují kontakt – nic neporazí osobní vztah.“
Bude EuroTier 2022 zase normální?
„Ano, rozhodně. Jednou pandemie skončí, ale nezapomeneme na vývoj, kterého jsme dosáhli v těchto neobvyklých časech. Digitální příležitosti budou doplňkem pro veletrhy z dlouhodobého hlediska a máme důkaz, že to lze udělat úspěšně. Nová digitální platforma nabídne dobrý výběr pro toho, kdo nemůže cestovat do Německa a dá mu příležitost spojit se a udělat obchod.“
Převezme digitální forma některé off line události?
"Některé věci mohou jen být jen digitální. Například při povídání na firmách během výstavy umožní uživatelům pokládat otázky zatímco řeč pokračuje. Také diskusní fórum dovolí osobní otázky, které vidíte na obrazovce a reakce na ně. To není možné v přednáškovém sále. Když stojíte před mikrofonem. Tak mohou digitální události nabídnout vlastnosti, které nelze použít na fyzické akci.“
Jaká byla odezva vystavovatelů a návštěvníků?
„Pro vystavovatele to byl nový zážitek. Vystavovatelé a návštěvníci museli používat nové prostředí zároveň. Samozřejmě to není 'normální EuroTier'. Očekávání technického programu byla velká, někdo čekal 160 000 návštěvníků, kteří byli naposledy v Hannoveru a je pro ně těžké uznat, že 41 000 účastníků je úspěch. Ale mluvíme o dvou různých událostech. Ta digitální byla premiérou, proto jsem velmi pyšná na to, čeho jsme dosáhli.“
Změní digitální EuroTier povahu veletrhu navždy?
„Pandemie nás znepokojuje déle než rok. Online komunikace existovala po 20 let, ale výstavy existovaly stovky roků. Já věřím v obchod pro lidi, výstavy jsou důležité pro farmáře, pro jejich potřeby a nákupy pro farmu. Lidé prosperují z vzájemného ovlivňování. Nejlepší nápady vznikají inspirací. Potřebujeme používat všech pět smyslů, jak je to jen možné. Pevně věřím, že touha po tomto zážitku bude v budoucnosti dokonce větší.*
Zdroj: Dairy Global