Nedávná zpráva ADM Global Pet Supplements Report ukazuje, že majitelé domácích mazlíčků se dívají na funkční doplňky jako na řešení pro zdravé stárnutí a celkovou pohodu, zdraví a mobilitu kloubů, zdraví zubů a ústní dutiny, zdraví kůže a srsti a zdraví trávení. Vidí hodnotu v nákupu produktů pro domácí mazlíčky, které obsahují funkční doplňky za vyšší cenu než produkty, které doplňkovou složku neobsahují.
Vzhledem k tomu, že se krmiva pro domácí zvířata stále více specializují a výrobci vycházejí vstříc přáním spotřebitelů, aby uspokojili individuální potřeby svých mazlíčků, stávají se funkční přísady trendem více než kdy jindy. Zvýšené používání funkčních složek krmiva pro domácí zvířata je přirozeným rozšířením podobných trendů v lidské stravě. Specializovaná krmiva pro domácí zvířata, která odrážejí trendy v lidské stravě, nabízejí plnohodnotné krmivo a/nebo nutraceutické přísady, jako jsou probiotika, omega mastné kyseliny, glukosamin, ovoce a zelenina.
Majitelé domácích zvířat stále více upřednostňují zdraví svých mazlíčků a mnozí z nich jsou ochotni utratit navíc za doplňky krmiv s funkčními složkami. Nedávný spotřebitelský průzkum společnosti ADM odhaluje rostoucí zájem o tyto produkty, který je ovlivněn kombinací obav o zdraví a inovativností produktů. Dnes je hlavním trendem udržet domácí mazlíčky čilé, aby mohli žít svůj nejlepší život déle. Klíčem k investicím do ingrediencí pro klidné stárnutí, pro zdraví kloubů bude, aby byli domácí mazlíčci déle mobilní, zdraví a šťastní.
Předpokládá se, že celosvětový trh s pamlsky a doplňky pro domácí mazlíčky poroste do roku 2028 o 8 % CAGR (Compound Annual Growth Rate – složená roční míra růstu). Podle výzkumu ADM se 85 % majitelů na celém světě domnívá, že správná výživa a doplňky jsou pro jejich mazlíčky stejně důležité jako pro ně samotné.
Proč je poptávka po funkčních doplňcích vysoká?
Zaměření na zdraví a dlouhověkost
Majitelé domácích mazlíčků chtějí, aby jejich zvířata zůstala zdravá, a investují do doplňků, které podporují takové oblasti, jako je zdraví zubů a ústní dutiny, péče o kůži a srst a zdravé stárnutí. Tvrzení na obalech jsou podložená vědeckým výzkumem a pro mnoho kupujících je často rozhodujícím faktorem doporučení jejich veterináře. Jak majitelé domácích mazlíčků stárnou, stárnou i jejich mazlíčci a pak jsou vidět stejné funkční složky, jako jsou probiotika (bakterie Lactobacillus), prebiotika (beta-glukany, oligosacharidy), nukleotidy a omega-3 mastné kyseliny (pocházející z řas), které se používají v krmivech pro domácí zvířata. Například přidání doplňku stravy obsahující glukosamin a chondroitin sulfát, které jsou stavebními kameny kloubní chrupavky, může prospět stárnoucím mazlíčkům tím, že podpoří zdraví a mobilitu kloubů a případně zpomalí zhoršování stavu chrupavky.
Vylepšené formáty a příchutě
Měkké žvýkací pamlsky jsou díky pohodlí a chutnosti nejoblíbenějším formátem doplňků pro domácí mazlíčky. Produkt však musí projít konečným testem – domácí mazlíčci ho musí skutečně chtít. Pokud pes nebo kočka doplněk odmítnou, je nepravděpodobné, že by si ho majitelé znovu koupili, takže chuť a textura jsou pro úspěch nezbytné. Spotřebitelé krmiv a pamlsků vyžadují pro své mazlíčky více než jen skvělou chuť.
Zvýšené povědomí o mikrobiomu
Jak se spotřebitelé stále více seznamují s prebiotiky, probiotiky a postbiotiky pro zdraví svých vlastních střev, hledají podobná řešení pro své domácí mazlíčky. Zdraví trávicího traktu zůstává nejvyšší prioritou a potenciál biotik ke zmírnění žaludečních potíží u domácích zvířat je slibným trendem, o který je stále větší zájem. Samotná kategorie biotik se může značně lišit v závislosti na tom, zda je v krmivu použité biotikum prebiotikem, probiotikem nebo postbiotikem.
Věda a data podporují důvěru
Spotřebitelé jsou přitahováni doplňky s jasnými výhodami založenými na důkazech. Výzkum, který ukazuje, jak funkční složky zlepšují zdraví domácích zvířat, nejen ospravedlňuje vyšší cenu, ale také důvěru a věrnost značce mezi majiteli domácích mazlíčků, kteří hledají pro svá zvířata to nejlepší. Podle ADM tento posun v trendech doplňků pro domácí mazlíčky zdůrazňuje, jak majitelé rozhodují o svých nákupech s porozuměním zdraví a wellness – pro sebe i svá zvířata.
Tvrzení na obalech ovlivňují nákup
Podle nejnovějšího výzkumu ADM o doplňcích pro domácí mazlíčky 97 % spotřebitelů tvrdí, že primární zdravotní přínos uvedený na obalu rozhoduje o jejich nákupu. Sem patří 63 % majitelů psů a 61 % majitelů koček, kteří tvrdí, že značkové zdravotní doplňky jsou důležité pro jejich nákupní rozhodnutí, protože mnozí považují tyto složky za pravděpodobněji podložené vědeckými důkazy. Kromě toho 4 z 10 majitelů psů tvrdí, že hledají specializovaná zdravotní tvrzení podložená vědou, aby ověřili účinnost produktu.
Odkud spotřebitelé získávají informace?
Podle zprávy se respondenti z celého světa spoléhají na veterináře, zverimexy a webové stránky o domácích mazlíčcích, aby zjistili vše o nových produktech pro své psy a/nebo kočky. Spotřebitelé v Americe také získávají informace z YouTube. Používání skupin na Facebooku k získávání informací o produktech pro domácí mazlíčky je nejběžnější v Mexiku (31 %), což je výrazně nad průměrem trhu, který činí 18 %.
Spotřebitelé a další lidé po celém světě však v drtivé většině důvěřují veterinářům a zaměstnancům zverimexu na sociálních sítích. Spotřebitelé obvykle považují internetu jako zdroj inspirace a k profesionálům v oboru se obrací jako k autoritě.
Vzhledem k tomu, že se složení krmiv pro domácí zvířata nadále specializuje, aby uspokojilo poptávku spotřebitelů, budou v tomto procesu i nadále hrát důležitou roli funkční složky krmiv pro domácí zvířata – a inovace, jako vždy, budou klíčové.
Petfood Industry