18.11.2019 | 02:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zavede nás generace Z pryč od masa?

Spotřebitelé, tzv. Gen Z, se stále více zajímají o nové technologie výroby potravin. Nová skupina vlivných kupujících upřednostňuje dopad způsobu, jakým se jídlo pěstuje, balí a prodává. Členové generace Z, narození v letech 1996 až 2010, jsou otevřeni novým formám technologie výroby potravin – jakými jsou i masové alternativy – než předchozí generace.

Podle nedávné studie z oblasti globálního komunikačního poradenství společnosti Ketchum jsou nejstarší členové generace Z připraveni tento rok absolvovat vysokou školu a začít práci, což znamená, že jejich výběr při nákupu nabyde stále většího vlivu. Více než 75 % respondentů Gen Z uvedlo, že si vyzkouší jídlo vyrobené pomocí nové technologie, a 71 % říká, že bylo s využitím technologie pro pěstování potravin celkově spokojeni. Pro srovnání, pouze 67 % miléniů (narození v letech 1980 až 1994) odpovědělo, že se zajímají o potravinářské technologie. S těmito novými alternativami je spokojeno pouze 56 % z nich. Respondenti generace (Gen) X (narození v letech 1964 až 1979) a generace Baby Boomerů (narozeni v letech 1945 až 1964) vykázali nejmenší stupeň souhlas s novými technologiemi používanými k výrobě potravin (51 %, respektive 58 %). Obě generace naznačily mírně větší zájem o vyzkoušení potravin vypěstovaných pomocí technologie (67 % a 58 %).

Masné alternativy

Mladší generace projevily větší zájem o rostlinné a jiné alternativní druhy masa. Předpovědi odhadují, že globální prodej alternativního masa by mohl do roku 2040 dosáhnout obratu 140 miliard dolarů ročně. Investice do společností, které vyrábějí rostlinná masa, rostou – v roce 2019 dosáhly historického maxima. Uvedla to nedávno Caroline Bushnellová, zástupkyně ředitele Good Food Institute. K otázce přechodu k rostlinným potravinám většina spotřebitelů uvádí, že chtějí snížit spotřebu masa a zvýšit spotřebu rostlinných potravin.

Potravinoví eVangelisté

Generace Z a miléniové jsou s větší pravděpodobností Food eVangelisté, tedy skupiny lidí, kteří chtějí ovlivnit způsob, jakým se jídlo vytváří, balí a prodává. Jak tvrdí to Kim Essex, generální ředitel Food Agriculture & Ingredient for Ketchum, dnešní dvacetiletí potravinoví eVangelisté jsou obzvláště silní, a to nejen v otázce dnešních nákupů, ale mají vliv také na životní styl budoucí generace.*

Zdroj: www.wattagnet.com, 15. listopadu 2019, Elizabeth Doughman – redaktorka Poultry Future

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down