Nakupování online nebo v kamenných obchodech?

Agentura Packaged Facts předpokládá, že do roku 2025 bude prodej krmiv a pamlsků pro domácí zvířata v elektronickém obchodování představovat 54 % z celkového počtu, přičemž tržby kamenných obchodů budou mít 29% podíl a podíl pro speciálních zvířata 11 % .

Ačkoli elektronický obchod podpořil celkový růst prodeje krmiv pro domácí zvířata, internetové zisky Chewy, Amazonu a dalších do jisté míry zabraly prodej běžných obchodů. Teprve se uvidí do jaké míry mohou online operace Petco, PetSmart, Walmart a jiné obrátit směr svých čistě internetových konkurentů.

Celkově se procento nakupujících krmiv pro domácí zvířata, kteří nakupují v supercentrech / masových merchandiserech, mezi podzimem 2019 a podzimem 2021 poněkud snížilo. Přesto se skladové kluby – jejichž podíl na trhu s krmivy pro domácí zvířata je menší, ale robustnější – tomuto většímu trendu masového trhu vzepřely.

Trendy nakupování přes internet, se vztahují také na zákazníky s krmivy pro domácí zvířata a na zákazníky pro veterinární prostředky a rady. Zisky zákaznické základny pro online nakupování krmiv pro domácí zvířata mezi obdobím podzimu 2019 a podzimu 2021 se odhadují na 9 milionů.

‎Prémiová a cenově dostupná krmiva pro domácí zvířata zaznamenala v roce 2021 nejsilnější růst prodejů v Evropě, a to o něco více než o 4 %, podle údajů zveřejněných ve zprávě společnosti Euromonitor International s názvem „Pet Care Post-Covid Trends in Europe

‎V rámci tohoto růstu v roce 2021 prodej krmiv pro domácí zvířata soukromých značek překonal značkové výrobky. Mokrá a suchá krmiva spolu s pamlsky rostly pomaleji než v roce 2020. Pamlsky a hračky okračovaly v silném růstu tržeb s téměř 6 % v roce 2020 a o něco více než 4 % v roce 2021. Mokré potraviny (konzervy a kapsičky) vzrostly o něco více než 4% v roce 2020 a méně než 3% v roce 2021. Suchá krmiva pro domácí zvířata vykázala největší změnu v růstu prodeje, a to z téměř 3 % v roce 2020 na 1 % v roce 2021.‎ ‎Růst elektronického obchodování také zpomalil po rychlém zrychlení v roce 2020. V roce 2020 přesáhl 30 %, zatímco v roce 2021 zpomalil na 10 % ve srovnání s přibližně 15 % ročně v letech 2015 až 2019. Služby mohly podle respondentů průzkumu Euromonitor podpořit růst elektronického obchodu v Evropě, protože více než 60 % majitelů domácích zvířat používá nějakou formu předplacené služby.‎

Malé společnosti vyrábějící krmiva pro domácí zvířata tvoří jen malou část globálního trhu s krmivy, mohou být schopny přizpůsobit se celé řadě požadavků spotřebitelů na udržitelné produkty rychleji než největší světové společnosti vyrábějící krmiva pro domácí zvířata podle ročních příjmů.‎

Zdroj: Petfood Industry News

Podrobněji v časopisu Krmivářství 3/2022.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down