V posledních desetiletích získaly dobré životní podmínky hospodářských zvířat spoustu pozornosti nejenom aktivistů a vědců, ale především spotřebitelů. V souvislosti s tímto zájmem byla provedena řada legislativních kroků, které upravují jak minimální standardy v chovech, tak značení výsledných produktů. Zvykli jsme si na obalech potravin vídat označení, která spotřebitelům dávají na vědomí, z jakého typu chovu daný produkt pochází. Ale jsou tato označení skutečně vypovídající?
Spotřebitelé, nebo aspoň jejich část, se stále více zajímají o to, kde a jak vznikají potraviny, za které mají utrácet. V jednom z průzkumů provedeném vědci z Illinoiské univerzity považovali zákazníci za nejdůležitější označení, že potraviny byly produkovány bez využití růstových hormonů, zatímco na druhém konci škály se umístila značka ekologické produkce. Podle vědců je v tom patrná nepříliš dobrá znalost faktů, protože u takové drůbeže Ministerstvo zemědělství USA (USDA) již nějakou dobu zakazuje používání hormonů, což znamená, že by to na obalu vůbec nemuselo být uvedeno. Zatímco označení ekologického produktu již v sobě řadu produkčních omezení (dle studie považovaných za důležitá) slučuje.
Podle výsledků průzkumu má na rozhodování spotřebitelů o nákupu vliv, že: